Mindfulness-based

Stress Reductie training 

Onderzoek toont aan dat een Mindful  levenshouding leidt tot een gezonder en gelukkiger leven. 

 

Het blijkt dat 70-80% van de deelnemers na een Mindfulness­ training blijvende effecten ondervinden.

Deelnemers benoemen effecten zoals: 

Meer energie, concentratie, bewust zijn en creativiteit. Ontspanning en een rustiger, minder vol hoofd. Beter grenzen en stress signalen (h)erkennen.
Loslaten van niet behulpzame patronen en gedachten.

Betere communicatie met en kunnen omgaan met conflicten.
Een toevoeging voor een gelukkiger leven. 

Deze training geeft je de handvatten die eenvoudig in het dagelijks leven zijn te integreren om een aandachtsvolle levenshouding te ontwikkelen, waarmee je jouw eigen leven kunt brengen naar meer balans. 

 

Wanneer je opnieuw leert waarnemen wat je werkelijk nodig hebt en daar gehoor aan durft te geven kun je toekomstige problemen, moeilijkheden en onbalans in de kiem smoren en middels nieuwe keuzes het leven sturen in elke gewenste richting.

Is jouw leven op dit moment in onbalans, dan kan deze Mindfulness training jouw op weg helpen meer rust en inzicht in wat jouw uit balans  brengt. 

Mindfulness op de werkvloer

Staat vitaliteit en werkgeluk hoog in het vandaal bij jou als werkgever?

 

Vraag je je af hoe MIndfulness daar in kan bijdragen?

De cijfers zijn bekend: één miljoen Nederlanders hebben last van burn-out klachten, 36% van het werkgerelateerde ziekteverzuim ontstaat door werkstress en drie miljoen Nederlanders geven aan behoefte te hebben aan maatregelen tegen werkstress.

 

Dit blijkt uit de cijfers vanuit de ‘Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden’ uit 2014.

Ondertussen staat de media vol met berichten over werkstress en de gevolgen hiervan. Mindfulness één van de dingen die je kunt doen voor het verbeteren van het welzijn van je werknemers. We worden dagelijks geconfronteerd met werkdruk, veranderingen, onzekere toekomst, financiële zorgen, sociale druk, mantelzorg en noem nog maar wat op. Het zal je niet verbazen dat deze factoren van invloed zijn de op de ziekteverzuimcijfers die nog nooit zo hoog geweest als nu.

Coaching en advies

Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wanneer heb je iets ondernomen waar je blij van werd?

  • Kun je genieten, voldoening uit de dag/werk halen?

 

  • Wordt je uitgerust wakker?

  • Kun je je ontspannen na het werk en hou je voldoende energie om leuke dingen te ondernemen?

  • Ben je snel verdrietig, boos, geïrriteerd?

  • Heb je behoefte aan reflectie ? 

  • Heb je last van lichamelijke klachten, zoals  hartkloppingen?


 

Meditatie op de woensdag.

Door in een groep te mediteren, ga je merken dat je thuis gemakkelijker je eigen beoefening op kan gaan pakken. 

In plaats van het trainen in de sportschool van je buikspieren, train je de aandachtsspier in een meditatie sessie.​

De bijeenkomsten bevatten voornamelijk inzicht meditatie, ook wel vipassana meditatie genoemd, zoals de zit-loopmeditatie, lichaamsverkenning en mindfulness oefeningen. 

 

Er is na de meditatie gelegenheid om (in stilte) een kopje thee te drinken. 

 

Heb je ervaring met meditatie, heb je de Mindfulness training gevolgd of ben je gewoon nieuwsgierig?

​​

06 24696185   |   aandachtvoorzijn.nl