2020_FM_J en M425.jpg

VERDIEPINGS TRAINING 

Wil je meer verdieping in je meditaties, door meer achtergrondinformatie en opdrachten hoe je Mindfulness nog meer in je dagelijks leven kunt verankeren? Dan is deze Verdiepingstraining een mooie volgende stap naar leven in aandacht.

In deze 5 bijeenkomsten gaan we dieper in op een aantal thema's uit de Mindfulness training. 

Na iedere les met een eigen thema maak je een persoonlijke beschrijving van je ervaringen, die je gedurende en na deze 5 bijeenkomsten inzicht geven in je leerproces.  Deze noteer je in een logboek. 

Tijdens de bijeenkomsten ontvang je praktische handvatten die je naar het dagelijks leven kunt vertalen.

Thema's

 

 

Aandacht voor het lichaam

Welke signalen geeft jou lichaam aan tijdens verschillende situaties.  Bewust naar je lichaam luisteren, opmerken wat er is en  vervolgens een compassievolle vorm  van reageren ontwikkelen.


Aandacht voor emoties
Hoe kun je omgaan met heftige situaties? Emoties en gedachten die je uit balans brengen een plekje geven?

Door ruimte te maken voor emoties of niet helpende gedachten ontstaat er ruimte voor verandering. 

Door middel van meditatie en opdrachten krijg je zicht op wat jou uit balans brengt en hoe je ruimte maakt voor prettige ervaringen en gedachten. 

Aandacht voor de natuur

Wandelen in de natuur met aandacht voor de omgeving, de geuren, kleuren de geluiden. Lopen van A naar B met aandacht. 

De elementen van de natuur gebruiken in de meditatie, zoals de Bergmeditatie.  Ervaren van je innerlijke kracht, zonder te verkrampen, zonder moeten. 

Aandacht voor je verlangen

Durf je toe te geven aan je verlangen? Ervaar hoe jij je (opnieuw) nieuwsgierig en vrij als een kind kunt voelen. Wat maakt jou blij en inspireert jou? 

 

Aandacht voor mededogen
Ontdek de kracht van mededogen. Compassie begint bij jezelf en is het meest lastige om aan jezelf te geven. Vanuit zelfliefde kun je liefde geven. 

Hoe kijk je naar jezelf en anderen? 

Meditaties als Hartmeditatie zijn hier behulpzaam voor. 

Trainingsduur

De groepstraining bestaat uit 5 wekelijkse bijeenkomsten van 2 uur.

Sessie 3 - Aandacht voor de natuur vindt (gedeeltelijk) buiten plaats en duurt 3 uur. 

Groepsgrootte

Er wordt gewerkt in groepen van minimaal 3 en maximaal 5 deelnemers.

Tijdsinvestering

Dagelijks circa 20 minuten vrijmaken thuisbeoefening.  Huiswerkopdrachten gemiddeld 15 minuten per bijeenkomst. 

Materiaal

Je ontvangt aan het begin van de training een logboekje, waar je aan de hand van opdrachten je leven richting kan geven, notities kunt opschrijven en waardevolle tips en informatie m.b.t. Mindfulness. 

06 24696185   |   aandachtvoorzijn.nl

VMBN_logo.png