MINDFULNESS TRAINING

De Mindfulness-based Stress Reductie training, ook wel MBSR genoemd,

kun je individueel of in een groep volgen. 

Trainingsduur

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en 1 stiltedag van 4 uur.

Groepsgrootte

Er wordt gewerkt in groepen van minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers.

Voor wie?

Dit programma is geschikt voor iedereen. Volwassene, oud of jong, snel of langzaam, met of zonder lichamelijke en stress klachten. 

Individuele MBSR training

Heb je onregelmatige werktijden, moet je regelmatig naar het buitenland of zie je er tegen op de 8-weekse mindfulness training in een groep te doen? Dan kan je een individueel mindfulness traject volgen.

Meestal verdient het voorkeur om de 8-weekse training in een groep te volgen, omdat je ook veel kan leren van elkaars ervaringen en inzichten en het je extra stimuleert bij het thuis oefenen. Maar soms zijn er omstandigheden waarin een individueel traject toch beter aansluit bij je persoonlijke situatie en voorkeuren.

De training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 1,5 a 2 uur en 1 stilte sessie van 4 uur. 

Aandacht-voor

  • Grenzen ver- en herkennen

  • Compassie naar je jezelf en je omgeving

  • In balans zijn

  • Omgaan met stressfactoren

Twijfel je of dit programma geschikt voor je is, je bent bijvoorbeeld in behandeling, neem dan gerust contact op. Ik kan je daarover advies geven. 

 

Welke oefeningen kun je verwachten? 

De oefeningen zijn gebaseerd op oosterse benaderingen, zoals meditatie en yoga.

Zo maken de  zit meditatie, een liggende aandachtsoefening en met aandacht bewegen deel uit van het programma. Alle ervaringen bij de oefeningen worden nabesproken. Dit is van belang omdat je door stil te staan bij de ervaring, je obstakels ervaart,  inzicht ontwikkelt in hoe je met jezelf en situaties omgaat.

Thema's per sessie

  • De automatische piloot

  • Omgaan met obstakels

  • Grenzen leren kennen             

  • Het landschap van stress

  • Uitdagingen bewust beantwoorden

  • Gedachten zijn geen feiten

  • Hoe kan je het beste voor jezelf zorgen?

  • Gebruiken wat je hebt geleerd

 

Wat heb je nodig?

  • Het is gewenst thuis of op je werk een eigen plek te creëren om te oefenen

  • Materiaal is tijdens de sessies aanwezig

  • Makkelijk zittende kleding tijdens sessie wordt geadviseerd

  • Kunnen beluisteren van audiobestanden

  • Motivatie om ruimte te maken in deze training te investeren 

 

Tijdsinvestering

  • Per dag 45 minuten vrijmaken voor je huiswerkopdrachten en thuisbeoefening

  • Wekelijks sessies van 2, 5 uur, gedurende 8 weken

  • De stilte sessie (oefendag) van 4 uur

Trainingsmateriaal
Je ontvangt een werkmap die tijdens, maar ook na de training waardevolle informatie bevat.

Aandacht-voor.nl

Locatie: 

Nieuwlandsedreef 199

3824 WZ Amersfoort

 

Categorie 1 Mindfulnesstrainer aangesloten bij de VMBN

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

Aandacht-voor biedt jou de mogelijkheid bewustzijn te ontwikkelen en de voordelen hiervan te ontdekken.