Wat kun je verwachten?

Deze training biedt praktische handvatten die je in het dagelijks leven kunt integreren. Om zo een aandachtsvolle levenshouding te ontwikkelen, waarmee je het leven meer n balans kunt houden.

Tijdens deze 8 weken durende MBSR training is er aandacht-voor:

Grenzen ver- en herkennen.

Compassie naar je jezelf en je omgeving.

Omgaan met stressfactoren.

De automatische piloot.

Omgaan met obstakels.        

Het landschap van stress.

Uitdagingen bewust beantwoorden.

Gedachten zijn geen feiten.

Hoe kan je het beste voor jezelf zorgen?

Gebruiken wat je hebt geleerd.​

Het blijkt dat 70-80% van de deelnemers na een Mindfulness­ training blijvende effecten ondervinden.

Welke oefeningen kun je verwachten? 

De oefeningen zijn gebaseerd op oosterse benaderingen, zoals meditatie en yoga.

Zo maken o.a. de  zit-meditatie, een liggende aandachtsoefening en met aandacht bewegen deel uit van het programma. Alle ervaringen bij de oefeningen worden nabesproken. Dit is van belang omdat je door stil te staan bij de ervaring, je inzicht ontwikkelt in hoe je gewend bent vanuit een automatische reactie te reageren. Waardoor je bewuster met jezelf en situaties leert omgaan. 

 

Deelnemers benoemen effecten zoals: 

Meer energie, concentratie en bewuster in het leven. Een rustiger, minder vol hoofd. Lukt steeds beter grenzen en stress signalen (h)erkennen.
Loslaten van niet behulpzame patronen en gedachten.

Betere communicatie met anderen en kunnen omgaan met conflicten.
Ervaren Mindfulness als een toevoeging voor een gelukkiger leven. ​

Trainingsduur

De groepstraining bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. 

De individuele - en maatjes trajecten zijn 8 wekelijkse bijeenkomsten van 1,5 uur. 

 

De Stiltesessie van 4 uur  (groep) en 3 uur (voor maatjes en individuele trajecten)  wordt in overleg gepland.

 

Groepsgrootte en locatie

Individueel is op elk moment mogelijk. 

 

Momenteel wordt er gewerkt in groepen van maximaal 3 deelnemers, op de Nieuwlandsedreef. Op basis van de COVID voorschriften.

Voor groepen groter dan 3 en maximaal 8 wordt er uitgeweken naar een andere locatie in Amersfoort. 

Tijdsinvestering

Dagelijks circa 45 minuten vrijmaken voor je huiswerkopdrachten en thuisbeoefening.

Deze training is geen quick- fix en vraagt de intentie tot het ontwikkelen van een aandachtsvol leven.